Bulan Mac yg lepas aku terima panggilan drpd sorang mamat ni, yg aku gelar Mamat Celaka (MC):
MC: Hello, En Jefrizal........
Aku: Ya saya (sopan kan aku ni)
MC: Saya Ridzuan drpd Takaful Amanah Center....
Aku: Ok, pastu?
MC: Encik ada pakai kredit kad visa kan...maybank...
Aku: Ya ada, ada apa tu?
MC: Sebenarnya insurans kad encik perlu renew untuk tahun kedua....
Aku: ??? tahun kedua? renew? bila masa saya amik benda ni...x pernah register apa pun...
MC: sebenarnya setiap pemegang kad kredit visa/mastercard automatic terima benda ni...
Aku: oo ya ka....<--- aku kena makan dah....hahaha
Aku: kalau saya nak tolak atau cancel benda ni macam mana? sebab yg tahun pertama pun saya xtau apa pun pasai takaful ni....
MC: encik tak boleh tolak..benda ni mmg kena bayar, renew...tahun kedua ni tahun terakhir kalau encik nak tamatkan...
Aku: (pelik) maknanya saya WAJIB bayar jugak la...hidup mati saya kena bayar?
MC: Ya encik..tapi tahun depan encik boleh tamatkan jika encik tak nak..cuma tahun ni encik mmg wajib renew...
Aku: Berapa?
MC: RM290 untuk setahun...akan didebitkan ke akaun kad kredit encik...
Aku: oooo...
MC: saya sebutkan nombor kad kredit encik...encik cuma perlu sahkan saja....
Aku: OK...
Aku: Ok, terima kasih...(siap terima kasih padahai kena tipu)
MC: Saya akan sms sekali nama dan IC saya jika encik rasa saya tipu. (dengan yakinnya dia)
Lepas tu mmg ada panggilan drpd sorang pompuan yg no telefonnya cuma beza nombor belakang dgn mamat celaka tadi utk buat pengesahan alamat aku....
Paihtu aku pun rasa pelik ja panggilan tadi....x sampai 5 minit aku terus call Maybank Center dan tanya pasai benda ni....Maybank cakap depa x pernah ada atau x pernah buat promosi ataupun hubungan dengan takaful ni...haaa sudah...mmg sah aku kena TIPU!hahaha
Maybank nasihatkan aku untuk block kad kredit aku serta merta....dan aku pun bg persetujuan untuk block....selamatttttttt selepas dibodohkan....hahaha
Selang 2 jam lepas tu, mamat celaka tu asyik call, mungkin dia tak dapat buat transaksi dari akaun kad kredit aku...padan muka hg!
Pastu selang sehari asyik call..aku x jawab pun....biaq ja...pasai aku save nombor dia...so senang nak cam...
Then x bunyi dah....selang sebulan plak ada pompuan call aku...aku ringkaskan ja la noo...
Pompuan: En jefrizal....encik ada tunggakan bayaran untuk takaful ni...
Aku: saya dalam meeting....(aku plak tipu depa ni)
Pompuan: ooo..ok nanti saya call balik....
paihtu x call pun...selamat aku...
Then kemarin yakni 4 May 2011 pompuan tu call lagi....
Pompuan: En. Jefrizal......
Aku: Ya saya...(sopan jugak)
Pompuan: saya daripada takaful amanah center....
Aku: (alamakkkk...dia call lagi)......Helloooo...hello.....x dengar.....
Pompuan: HELLO! HELLO!! Hello encik.....
Aku: (senyap)
Pompuan: Hellooo...Heloooooo
Aku: SAYA DALAM MEETING....x dengar laa.....hello hello......(lakonan bodoh dari aku...aku end call). hahahaha
dia call balik....
Aku: Hello...ya...saya dalam meeting sebenarnya...(tipu lagi)
Pompuan: saya cuma nak pastikan encik dah buat pembayaran atau belum berkenaan tunggakan takaful amanah ni...
Aku: Nanti saya check akaun....saya call balik...
Pompuan: OK.
lepas tu aku sms dia...
Aku: "sy dlm meeting skrg. berkenaan tadi, jika saya nak batalkan boleh x? sy xnak teruskan.."
pompuan tu: "ini adalah tahun ke2 dan terakhir encik. kami just nak confirmkan semula maklumat encik utk kepastian itu sahaja."
Aku: "sy ada tanya pihak maybank dan takaful ikhlas sendiri dan mereka jwb, tak ada buat promosi sesama sndri. sy juga x pernah ambil takaful ikhlas dan x ada tahun 1."
pompuan tu: "kalau begitu boleh saya dapatkan tarikh bila encik hubungi HQ kami takaful ikhlas ?"
pasai pa plak hg nak tau aku talipon bila..suka hati aku la....aku pun terus call minah tu...
Aku: Hello
Pompuan tu: Siape ni?
Aku: Saya....Jefrizal....
Pompuan tu: oo yang call encik tadi tak ada kat tempatnya....
Aku: oo ya ka...tapi pasai pa suara u sama ja macam pompuan tadi..
Pompuan tu: tak..tak...saya org lain...berkenaan tunggakan pembayaran encik....(tiba2 ja hg tau apa yg aku sembang dgn 'pompuan tadi' tu kan...)
Aku: Saya nak cancel boleh tak..sebab saya x pernah pun amik benda ni....tiba2 ada tahun kedua...
Pompuan tu: (aku ringkaskan yg dia cerita lebih kurang mamat celaka di atas)..
Aku: Yang call saya dulu apa ntah nama dia...Ridzuan ka apa xtau...
Pompuan tu: ohh en.ridzuan tu dah kena buang kerja...
Aku: aik...pulak..bila dia kena buang?
Pompuan tu: Awal bulan 4 hari tu....dia suka paksa client...
Aku: Ok..macam ni la...u sms no ic u dan nama u sekali...saya nak buat pengesahan dgn beberapa pihak dulu...
Pompuan: OK....
Dia pun sms la...
aku reply sms dia..."tlg bagi alamat web sekali"
Aku call maybank...tny lagi sekali...dan lagi sekali maybank sahkan TAK PERNAH ada link dgn takaful amanah...
aku pun bukak la website yg dia bagi tu...
aku call balik minah tu...
Aku: Hello...
Pompuan tu: siape ni?
Aku: Jefrizal...........(dgn nada garang...hahaaha)
Pompuan tu: oo ya...jadi macam mana...
Aku: apa website yg u bagi tadi..www.takaful.com.my kan?
Pompuan tu: ya..takaful.com.my
Aku: saya bukak website tu xdak tulis pasal takaful amanah pun...perkataan amanah pun saya x jumpa...betul ka?
Pompuan tu: eh...xkan xde..ade la....(dia slang KL)
Aku: Cuba u bukak tengok...bgtau saya apa yg u nampak...
Pompuan tu: Sekarang waktu rehat encik..lepas pukul 2 baru boleh bukak...
Aku: (barua aih...xkan x buleh kot..kampeni apa ni..) I customer yg kena tipu dgn pekerja u yg dah kena buang kerja...so u patut layan...
Pompuan tu: x encik...sekarang waktu rehat..kami tak boleh bukak website tu...lepas pukul 2 baru boleh..
Aku: U ni mcm menipu ja...
Pompuan tu: kejap yer encik....(dia bengang)....(bercakap dgn seseorang kat belakang)...
Lelaki Y: Hello encik...
Aku: aik..macam mana buleh tukar penjawab panggilan pula ni...?
Lelaki Y: Apa masalah encik sebenarnya..boleh saya bantu...
Aku: U ni sapa plak?
Lelaki Y: hmm..saya ni...macam mana nak cakap erk...saya ni kira bahagian penerangan la...
Aku: (boleh plak rasa2 n kira2) masalah saya sekarang, berkenaan dgn panggilan yg saya dapat drpd en.ridzuan......(aku x sempat abih ckp Lelaki Y potong)
Lelaki Y: Ridzuan tu dah lama x datang kerja...
Aku: pulakkk...tadi pompuan tu ckp dia kena buang...mana satu betul ni?
Lelaki Y: ya la...dia dah lama x datang kerja...(tadi pompuan tu ckp sbb suka paksa client)...jadi kami keluarkan surat berenti kerja utk dia...
Aku: oooo...(aku oo kan ja la)...
Lelaki Y: Jadi sekarang apa masalah encik...(dia dah bengang)
Aku: Saya syak korang menipu...dalam website yg pompuan tu bagi xdak tulis pun pasal takaful amanah...
Lelaki Y: Eh...ada la encik....
Aku: Saya dah scroll abih semua page saya tgk xdak pun..yg ada pasal etiqa dan website mcm website personal agen ja pun....
Lelaki Y: eh..xkan kot...
Aku: Ok sekarang u buka sendiri web tu....
Lelaki Y: Sekarang waktu rehat, kami x boleh buka..lepas pukul 2 baru boleh...
Aku: hmmm...u ni tipu ni..
Lelaki Y: macam ni la encik..kami akan cancel/terminate nama encik memandangkan encik pun belum buat apa2 pembayaran lagi..
Aku: eh boleh pulak cancel..hari tu ckp hidup mati saya wajib bayar benda ni...benda yg saya xtau pun saya ada ambil...
Lelaki Y: ni semua utk pemegang kad visa/mastercard...kalau encik daftar..macam mana nama encik ada kat kami?
Aku: Bila masa saya daftar? x pernah daftar pun....opis u kat mana? nama apa opis u?
Lelaki Y: wangsa maju...HONEYblalalalVISTA SDN BHD....
Aku: Opis u wangsa maju kat mana?
Lelaki Y: sebab apa encik nak tau?
Lelaki Y: OK...kalau macam tu kami cancel ja la...(teruih tukaq topik)
Aku: haihhh....kejap boleh cancel..kejap x boleh...
Lelaki Y: Dah kes jadi susah sgt dgn encik, kami potong ja la nama encik.....
Aku: OK...itu yg saya nak..
Lelaki Y: OK encik..terima kasih....(dengan nada penuh marah dan bengang)
Takaful Amanah??? pernah dengaq? bodoh! bagi website pun x meyakinkan....igt aku ni x reti ka pasai website2 ni....salah org la brader....jadi berhati2 dengan depa ni.....modus operandi yang macam haram jadah!!!
ni no fon depa 0162296053 & 0341481053
MC: Hello, En Jefrizal........
Aku: Ya saya (sopan kan aku ni)
MC: Saya Ridzuan drpd Takaful Amanah Center....
Aku: Ok, pastu?
MC: Encik ada pakai kredit kad visa kan...maybank...
Aku: Ya ada, ada apa tu?
MC: Sebenarnya insurans kad encik perlu renew untuk tahun kedua....
Aku: ??? tahun kedua? renew? bila masa saya amik benda ni...x pernah register apa pun...
MC: sebenarnya setiap pemegang kad kredit visa/mastercard automatic terima benda ni...
Aku: oo ya ka....<--- aku kena makan dah....hahaha
Aku: kalau saya nak tolak atau cancel benda ni macam mana? sebab yg tahun pertama pun saya xtau apa pun pasai takaful ni....
MC: encik tak boleh tolak..benda ni mmg kena bayar, renew...tahun kedua ni tahun terakhir kalau encik nak tamatkan...
Aku: (pelik) maknanya saya WAJIB bayar jugak la...hidup mati saya kena bayar?
MC: Ya encik..tapi tahun depan encik boleh tamatkan jika encik tak nak..cuma tahun ni encik mmg wajib renew...
Aku: Berapa?
MC: RM290 untuk setahun...akan didebitkan ke akaun kad kredit encik...
Aku: oooo...
MC: saya sebutkan nombor kad kredit encik...encik cuma perlu sahkan saja....
Aku: OK...
mamat celaka ni pun sebut la...ada sekali dua dia salah sebut...aku betulkan....dan akhirnyaaaaaa.............................aku yg tiba2 jadi bodo masa tu bagi sekali security no yg kat belakang kad kredit tu...
MC: OK, selepas saya letak telefon ni, akan ada seorang perempuan akan call untuk buat pengesahan alamat untuk penghantaran polisi...Aku: Ok, terima kasih...(siap terima kasih padahai kena tipu)
MC: Saya akan sms sekali nama dan IC saya jika encik rasa saya tipu. (dengan yakinnya dia)
Lepas tu mmg ada panggilan drpd sorang pompuan yg no telefonnya cuma beza nombor belakang dgn mamat celaka tadi utk buat pengesahan alamat aku....
Paihtu aku pun rasa pelik ja panggilan tadi....x sampai 5 minit aku terus call Maybank Center dan tanya pasai benda ni....Maybank cakap depa x pernah ada atau x pernah buat promosi ataupun hubungan dengan takaful ni...haaa sudah...mmg sah aku kena TIPU!hahaha
Maybank nasihatkan aku untuk block kad kredit aku serta merta....dan aku pun bg persetujuan untuk block....selamatttttttt selepas dibodohkan....hahaha
Selang 2 jam lepas tu, mamat celaka tu asyik call, mungkin dia tak dapat buat transaksi dari akaun kad kredit aku...padan muka hg!
Pastu selang sehari asyik call..aku x jawab pun....biaq ja...pasai aku save nombor dia...so senang nak cam...
Then x bunyi dah....selang sebulan plak ada pompuan call aku...aku ringkaskan ja la noo...
Pompuan: En jefrizal....encik ada tunggakan bayaran untuk takaful ni...
Aku: saya dalam meeting....(aku plak tipu depa ni)
Pompuan: ooo..ok nanti saya call balik....
paihtu x call pun...selamat aku...
Then kemarin yakni 4 May 2011 pompuan tu call lagi....
Pompuan: En. Jefrizal......
Aku: Ya saya...(sopan jugak)
Pompuan: saya daripada takaful amanah center....
Aku: (alamakkkk...dia call lagi)......Helloooo...hello.....x dengar.....
Pompuan: HELLO! HELLO!! Hello encik.....
Aku: (senyap)
Pompuan: Hellooo...Heloooooo
Aku: SAYA DALAM MEETING....x dengar laa.....hello hello......(lakonan bodoh dari aku...aku end call). hahahaha
dia call balik....
Aku: Hello...ya...saya dalam meeting sebenarnya...(tipu lagi)
Pompuan: saya cuma nak pastikan encik dah buat pembayaran atau belum berkenaan tunggakan takaful amanah ni...
Aku: Nanti saya check akaun....saya call balik...
Pompuan: OK.
lepas tu aku sms dia...
Aku: "sy dlm meeting skrg. berkenaan tadi, jika saya nak batalkan boleh x? sy xnak teruskan.."
pompuan tu: "ini adalah tahun ke2 dan terakhir encik. kami just nak confirmkan semula maklumat encik utk kepastian itu sahaja."
Aku: "sy ada tanya pihak maybank dan takaful ikhlas sendiri dan mereka jwb, tak ada buat promosi sesama sndri. sy juga x pernah ambil takaful ikhlas dan x ada tahun 1."
pompuan tu: "kalau begitu boleh saya dapatkan tarikh bila encik hubungi HQ kami takaful ikhlas ?"
pasai pa plak hg nak tau aku talipon bila..suka hati aku la....aku pun terus call minah tu...
Aku: Hello
Pompuan tu: Siape ni?
Aku: Saya....Jefrizal....
Pompuan tu: oo yang call encik tadi tak ada kat tempatnya....
Aku: oo ya ka...tapi pasai pa suara u sama ja macam pompuan tadi..
Pompuan tu: tak..tak...saya org lain...berkenaan tunggakan pembayaran encik....(tiba2 ja hg tau apa yg aku sembang dgn 'pompuan tadi' tu kan...)
Aku: Saya nak cancel boleh tak..sebab saya x pernah pun amik benda ni....tiba2 ada tahun kedua...
Pompuan tu: (aku ringkaskan yg dia cerita lebih kurang mamat celaka di atas)..
Aku: Yang call saya dulu apa ntah nama dia...Ridzuan ka apa xtau...
Pompuan tu: ohh en.ridzuan tu dah kena buang kerja...
Aku: aik...pulak..bila dia kena buang?
Pompuan tu: Awal bulan 4 hari tu....dia suka paksa client...
Aku: Ok..macam ni la...u sms no ic u dan nama u sekali...saya nak buat pengesahan dgn beberapa pihak dulu...
Pompuan: OK....
Dia pun sms la...
aku reply sms dia..."tlg bagi alamat web sekali"
Aku call maybank...tny lagi sekali...dan lagi sekali maybank sahkan TAK PERNAH ada link dgn takaful amanah...
aku pun bukak la website yg dia bagi tu...
website kampeni takaful mmg mcm ni ka? hahahaha
aku call balik minah tu...
Aku: Hello...
Pompuan tu: siape ni?
Aku: Jefrizal...........(dgn nada garang...hahaaha)
Pompuan tu: oo ya...jadi macam mana...
Aku: apa website yg u bagi tadi..www.takaful.com.my kan?
Pompuan tu: ya..takaful.com.my
Aku: saya bukak website tu xdak tulis pasal takaful amanah pun...perkataan amanah pun saya x jumpa...betul ka?
Pompuan tu: eh...xkan xde..ade la....(dia slang KL)
Aku: Cuba u bukak tengok...bgtau saya apa yg u nampak...
Pompuan tu: Sekarang waktu rehat encik..lepas pukul 2 baru boleh bukak...
Aku: (barua aih...xkan x buleh kot..kampeni apa ni..) I customer yg kena tipu dgn pekerja u yg dah kena buang kerja...so u patut layan...
Pompuan tu: x encik...sekarang waktu rehat..kami tak boleh bukak website tu...lepas pukul 2 baru boleh..
Aku: U ni mcm menipu ja...
Pompuan tu: kejap yer encik....(dia bengang)....(bercakap dgn seseorang kat belakang)...
Lelaki Y: Hello encik...
Aku: aik..macam mana buleh tukar penjawab panggilan pula ni...?
Lelaki Y: Apa masalah encik sebenarnya..boleh saya bantu...
Aku: U ni sapa plak?
Lelaki Y: hmm..saya ni...macam mana nak cakap erk...saya ni kira bahagian penerangan la...
Aku: (boleh plak rasa2 n kira2) masalah saya sekarang, berkenaan dgn panggilan yg saya dapat drpd en.ridzuan......(aku x sempat abih ckp Lelaki Y potong)
Lelaki Y: Ridzuan tu dah lama x datang kerja...
Aku: pulakkk...tadi pompuan tu ckp dia kena buang...mana satu betul ni?
Lelaki Y: ya la...dia dah lama x datang kerja...(tadi pompuan tu ckp sbb suka paksa client)...jadi kami keluarkan surat berenti kerja utk dia...
Aku: oooo...(aku oo kan ja la)...
Lelaki Y: Jadi sekarang apa masalah encik...(dia dah bengang)
Aku: Saya syak korang menipu...dalam website yg pompuan tu bagi xdak tulis pun pasal takaful amanah...
Lelaki Y: Eh...ada la encik....
Aku: Saya dah scroll abih semua page saya tgk xdak pun..yg ada pasal etiqa dan website mcm website personal agen ja pun....
Lelaki Y: eh..xkan kot...
Aku: Ok sekarang u buka sendiri web tu....
Lelaki Y: Sekarang waktu rehat, kami x boleh buka..lepas pukul 2 baru boleh...
Aku: hmmm...u ni tipu ni..
Lelaki Y: macam ni la encik..kami akan cancel/terminate nama encik memandangkan encik pun belum buat apa2 pembayaran lagi..
Aku: eh boleh pulak cancel..hari tu ckp hidup mati saya wajib bayar benda ni...benda yg saya xtau pun saya ada ambil...
Lelaki Y: ni semua utk pemegang kad visa/mastercard...kalau encik daftar..macam mana nama encik ada kat kami?
Aku: Bila masa saya daftar? x pernah daftar pun....opis u kat mana? nama apa opis u?
Lelaki Y: wangsa maju...HONEYblalalalVISTA SDN BHD....
Aku: Opis u wangsa maju kat mana?
Lelaki Y: sebab apa encik nak tau?
Lelaki Y: OK...kalau macam tu kami cancel ja la...(teruih tukaq topik)
Aku: haihhh....kejap boleh cancel..kejap x boleh...
Lelaki Y: Dah kes jadi susah sgt dgn encik, kami potong ja la nama encik.....
Aku: OK...itu yg saya nak..
Lelaki Y: OK encik..terima kasih....(dengan nada penuh marah dan bengang)
Takaful Amanah??? pernah dengaq? bodoh! bagi website pun x meyakinkan....igt aku ni x reti ka pasai website2 ni....salah org la brader....jadi berhati2 dengan depa ni.....modus operandi yang macam haram jadah!!!
ni no fon depa 0162296053 & 0341481053
CC maybank mmg macam haram.. link ngn macam2.. depa bagi contact details ang kt insurance,privilege card la mcm2.. pastu jenih x paham bahasa lak tu..
thanks share.
thanx share..
No. baru diorang: 016 261 8956
weh g wat report kat fraud maybank 03-5891 4744.
SELALU KENE INGAT....JGN BAGI ANY P&C info KPD SESAPA YG CALL.....
aku bru dpt col dr diaorg td.. nsb la aku brkeras xnk kasi detail2 aku.. google2 dlm tenet nmpk plk blog ni.. mmh kompom la penipu diorg.. ni no diaorg td: 0162150797
ohh....damn...aku dh terkena bulan 1 ari tu..ayat yang same hidup mati kene bayar gak...terpakse gak byr..mls nk bebel byk...tapi tadi dia call lagi soh byr lagi RM250...terus aku naik angin...aku jerit-jerit kat ejen tu macam org meroyan...terus dia letak phone...mampus la korang TAKAFUL AMANAH weh...ko tepon aku lagi...siap korang..
ni no baru diarong, tadi baru call aku..ntah pape..0192171310
td adk aku kne... dyckp adk aku jufri, hutang dowg... padahal aku xde adk laki pn... bohong gle babi pompuan 2... siap ugut adk aku nk wat polis report lg... bgang seh... ni num bru dowg 0162275053
dah 3 kali kena dari orang berbeza.
company pun berbeza rasanya.
yang first dia call baik-baik ok lagi
aku cakap xberminat n dia xcall dah.
second tiap kali dia call aku kata aku bz..bnyk kali dia call aku kata bz dia dah xcall dah.
third ni perempuan.baru 2 kali call dah cakap marah-marah.first call aku dalam meeting aku cakap slow2 dia dah marah suruh cakap kuat-kuat.n then call bru tadi dia call balik..
dia cakap nak buat potongan takaful.aku cakap bila pulak aku register.dia kata memang wajib untuk visa and mastercard..siap herdik aku kata kalau xnak kena potong duit jangan pakai master card.smpn duit dlm asb..aku bgtau before ni dah ada org call utk takaful ni n aku tolak orh tu ok je.dia kate dia bkn nk jual brg ke ape.nak potong duit je sebab mmg wajib utk pmgg kad..
dia tanya bila expired kad.aku xnak bagitau..dia ugut dia tetap nak potong duit walaupun aku x bagitau..aku kata tunggu dulu aku nak tanya bank..dia siap kata cik report la bomba,hospital tg rambutan ke ke ape ke dia xkisah..keje dia call org,bnyk lg org yg die nak call..
aku tanya sebab pe call pakai hp no..dia kata mmg camni utk buat call.nanti lepas ni baru ada org call pakai fixed line utk confirmkan..
sory la ayat berterabur.geram sangat aku.
eh...ramai rupanya yg dah komen...thanks....
bersama kita membela nasib org teraniaya.
En. Jefrizal,
thanx a lot sharing this info.
Aku mangsa diorang yang terbaru tapi naseb baik aku google website hang ni klu dak lebur le Rm250 tak pasal.
Sejak bila pulak ada kad Visa kena ambik insuran Takaful Amanah dari Takaful Ikhlas? aku call Maybank bangsar minah tu cakap x de sesapa dari maybank call aku pasal mende takaful ni. So, apa kejad nye ni?
P/s: jgn bagi no a/c atau no kad debit/kredit anda...AWAS! pencuri sekarang merompak guna henpon je!
aku last year pun ada dpt panggilan mcm ni gak...aku yg bodo2 masa tu layan je..ada la dlm 5 atau 6 takaful aku masuk (sbb byk panggilan dari syarikatbyg berbeza tp modus operandinya sama je)...
kira tahun ni tahun kedua..aku dh siap sedia
asal ada call dari no 016 atau 019 yg aku x kenal, aku x layan
dlm minggu ni je hampir tiap hari dapat panggilan dari no yg bro tulis ni la...aku buat x tau je
nasib baik terpikir nak google no phone dia ni...so tjumpa la blog bro ni..
thanks 4 sharing
aku pun kena jugak.. nama sama dan jumlah yg sama...
tapi insyuran tu betul atau tipu??
kalo insuran tu betul ok lagi la..at lease kita dilindungi tapi kalo insuran tu pun tipu jugak.. mmg aku naik angin nih... aku dah byr 2 kali tahun ni utk aku dan wife skali...
bole sape2 tlg sahkan ker.. sbb aku guna kad kredit hsbc..
aku dh call hsbc dia kata hsbc ada juga tapi bukan dari takaful mesra tapi hsbc takaful...
tlg sape2 investige benda ni k..
Salam..
Aku pun ade call yg modus operandi yg same..ni no tel nye: 0162132989..bile die start ckp psl kad kredit je, aku terus cakap TAK BERMINAT...hahaha...abis cite..buang mase je layan diorang ni..
kalau dpt call yang mcm ni cakap je BOLEH TAK SAYA TAK NAK LAYAN AWAK?..hehehe..kejam ayat ni..aku pernah gune sb tak dia bagi peluang aku nak cakap..
salam..
aku pun baru je jap ni dapat call dari sorang pompuan cakap insurans takaful la apa laa..bla.bla.bla..
dia mintak no cc dgn no. 3 digit kat blakang card tu..aku pun stelah tanyer sikit2 aku pun bagi jer...
pas tu dia tanye pasal alamt rumah la nak anta polisi laa..
so aku cakap aku tak berminat..dia ckp kena amik gak..nak ke tak nak...aku panas ler..
ini satu paksaan ke? aku tanye..dia cakap terpulang lah pada en nak pikir cam tu...lepas tu aku ckp tak nak gak walau apa pun terjadi aku tak nak..
dia jawab dia akn charge rm 280 sekarang..
aku tanyer nama dia..dia trus letak fon..aku call balik ..line busy..
aku call maybank cust cntr..rep dia ckp takde benda2 cm ni thru maybank..so rep mybank tu ckp akan batal kan cc aku & replace yg lain dalam 3-5 ari..
no fon pompuan yg call aku tu 014 7283090
aku baru je terkene ptg td..mmg cilaka jantan tu..kalo kenal la mmg mati dh dia skrg..x pasal2 lesap 250..kalo la aku bukak blog ni dr dulu lg xde la aku tertipu cmni..tp kalo dh transfer bleh ke maybank replace blk duit tu..tp aku pn bangang gk,sbb aku xtau no. 3 digit kt blakang dc tu sbnrnye security number..emm xtau la bleh dpt blk ke x duit tu..kalo x terpaksa le aku haramkan dunia akhirat..no setan tu 0192171310..so skrg aku dh kosongkn akaun,isnin dpn aku nk gi terminate terus akaun tu
celaka aku baru kene tadi
ok aku dah block. kad kredit aku. celaka
aku punya wayang lagi hebat. lepas die kencing kau kau sama mcm atas ni.
pastu siap ada pihak kad kredit call lagi cakap nak conform kan. padahal tu pun kencing gak.
last last aku call bank suh die block credit card aku. nasib baik die belum charge ape-ape lagi.
bengang betul aku. mana la die dapat detail semua ni
baru dapat panggilan sama dgn no yang call nard 0162275053,brulangkali saya kata taknak ambik apa-apa insurans,dia mati-mati cakap ni bukan insurans tapi takaful amanah ni compulsory utk pemegang kad kredit dgn payment rm250/year(dia ni paham tak apa yg dia promote sebenarnya?)saya cakap je taknak,taknak,taknak banyak kali,dia bengang dan kata pihak kami akan hantar surat saman...kah,kah,kah
baru dapat call yang sama tadi... aku bagitahu dia aku dah tak pakai visa ngan master lagi... aku pakai amex....
ini nombor dia.... 0162011589
Salam...
saya dah kena...
terbang RM250...
ada sesiapa boleh bantu...
apa tindakan yg harus saya lakukan???
salam semua!
hari nih aku pun dpt call dr 0162275053. aku tanya dia mcm2 trus dia bye n cancel phone. bila aku call dia balik, dia ckp line x clear sbb hujan and call disconnect. dia bgtau buat apa nak ckp lg dgn org yg byk sgt tanya.
aku sms dia tegur cara dia berkomunikasi dgn (maybe) potential customer, trus dia reply:
"ello tlg ckit k.aq ni pr holdr.dgree k dr uitm.so ko xpyh nk ckp psl pr ngn aq.crmn diri ko 2 dl.bgus sgt ke ko 2"
what the 'tut'!
thanks for the info bro :)
salam,
mmg rezeki saya tak sempat nak kena tipu. tetiba terpikir nak cari info pasal takaful amanah, lalu terjumpa blog ni..t.kasih ye tuan blog...
dari minggu lepas lagi saya dah di kacau dek minah takaful amanah ni (konon nya)..Rina namanye (tak tu lah nama betul ke tipu).. no phone 016-2296053..rina ni nak konpemkan saya ni pemegang kad visa maybank ke..untuk makluman, saya ni mmg takde ape2 kredit kad pun sbb guna husband punye je..saya kata, takde pun..pastu dia kata, tp puan ni pemegang debit kad maybank kan? saya mengaku lah..tp kat situ kalau korang boleh nampak, dia sendiri tak pasti maklumat tu..visa ke debit kad! kalau betul dia ade maklumat dr maybank, mesti dia konpem kan? saya layan lagi, dia kata maybank cover insuran sebanyak 200K kalau jadi ape2 kat saya, luka tangan dapat claim, eksiden, cacat kekal dapat claim and so on so on.. utk tahun ni, saya kena bayar RM290 je utk setahun.saya ni dah 50/50..ye ke tidak ni.. dia kata nak hantar polisi. nak alamat dan nama pewaris.. saya tanya dia,takkan u takde alamat saya sbb details saya sah2 la maybank ada. dia jawab, mmg ada cuma nak konpemkan je.. so, hati2 ye semua dgn ayat dia ni..saya suruh dia baca balik alamat saya, dia kata system down plak..abis nak konpemkan kat saya, tp system dia pun down, dia nak refer mana? pastu dia nak pulak no kad maybank..ops! saya pikir 90x nak bagi ke tak..saya kata la, kad tertinggal kat umah..sok je la u tepon..
esoknye dia call lagi..saya cakap saya dlm miting..ptg tu call lagi..
saya tak jawab, berlarutan sampai seminggu..tanpa jemu dia call saya..baguskan minah ni..bekerja bersungguh sungguh mencari rezeki halal, tp kalau menipu org, camne tu?
semalam dia call lagi, saya bgtau saya di luar opis..nnt saya call balik..saya call pagi ni, line tak dapat dihubungi.. saya war2kan kat kawan seopis, ramai yg kate, layan je minah ni, umpan dia sampai datang opis..dia datang je, tangkap bawak balai je..
ni nak pancing dia la ni..tgh tunggu call ni..doakan saya berjaya..hahahaha..(gelak jahat nak pekena org jahat)..
thanks bro sbb share... td baru je cik RINA call gune no 016-2296053..promote bkn main lagi mcm yg korang ckp tu lah.. bla...bla..bla... tp nasib baik celah2 dia duk citer tu aku sempat google then jmpe blog ni...so, aku tanye die mcm2... die pn sampai tergagap2 nk jawab... pastu trus dia letak phone...hahaha. you got the wrong person Rina...hahaha
Thanks semua yg mai baca info ni.bukannya apa, kadang2 depa ni pandai guna ayat2 manis sampaikan kita 50/50 nk percaya.Apa2 pun sama2 kita jadikan panduan agar tiada lagi kes sebegini.
semalam pun my wife dh terkena.. nasib baik x bg no kad.. klu x abis r.. die punye opis mate pun dh t'kena.. siap bg no kad lg.. nasib baik cpt2 cancel die nye kad..
p/s: my wife dh kena ceramah dh dari husband die ni.. mudah sgt nk kna tipu.. huhuhu..
Dah 2x dpt call takaful mesra 20/2/12 perempuan 0193995070..24/2/12 lelaki 0193993634..modus oprandi yg sama..sila berhati2 jgn dedahkan butiran visa dan master wpun dia dah tahu no ic ngan almt kita.rate potongan dah naik rm 300.klau nak cancel kna tggu tahun dpn..biarlah tak kaya asal x tipu dan aniaya org..
no baru dorang.016-2618443..baru sekejap td dapat call dr sorang minah nie mewakili Takaful kononnya..nak antar polisi baru insuran memandangkan aku di tahun terakhir bagi pemegang visa/or master..what the heck??aku tengah ngantuk nie..mai dok tipon benda ngarut2 nie..bila ja dia tanya nak antar ke alamat mana..terus aku cakap...sori aku x berminat..aku ada dah...dia pun kata " tak mngapalah encik..nanti pihak bank akan kol encik bertanyakan kenapa encik tak berminat" ptuiii...ikut suka aku la...pihak bank ke sapa ke nak kol lantaklah...ni kad aku.. aku guna aku bayar la....kalau aku nak, aku cr korang...korang tak perlu cari aku...buduh punya org...nak meniaga tapi nak kencin org...silap la..he he...
Pukul 11.20am .. Hari Isnin 12/3/2012
Aku lak terima panggilan macam kome kat atas.. samer jer.. Aku x layan.. Last² yer ckp nak lapor pada pihak atasan... Siap call lagi.. cam haram..
No terbaru:0162054053
No Pihak atasn kononya: 0358855100
Pergh.. semalam aku baru kena gak.. ada gak kisah ni diblogkan.
Aku pun bengong pegi bg detail CC kat org yg x dikenali. RM300 dah skang. Alhamdulillah.. nasib baik pastu aku terus call Maybank Center..
"Pemegang kad kredit maybank (Mastercard/Visa) xder pun PA Insurance ni". Terus dia cancelkan kad aku. Puuhhh...
Tapi no yang kol aku dah lain:
1. 0323801961
2. 0193992665
Pas aku cancelkan kad tuh, tetiba lak mamat 019 tu kol aku tanya dah dapat kad baru ke? CEH! Terus aku cakap aku x nak teruskan. Pastu no 03 tu lak asyik2 kol, aku x jawab langsung.. Siut je.. Beringatlah kita, jangan bg detail ttg kita punya CC atau Debit card pada sesiapa pun.
aku pun dapat call yang macam ni semalam. tapi nama dia takaful MESRA. cis!!!
take note this number: 0323801963
tq tuan blog..saya baru dpt call dr takful amanah jugak..modus operandi mmg same...0162057053 , nk di jdikan crite saya ckp sy x cye ngn dia, sy pncing nk jumpa, tp dia just hntr mms gmbr dia nk tunjuk yang dia bkn penipu hahaha... alhamdulillah saya x byr pape n x confirmkn adress and number kad saya..
take note this no : 0323801963 aku br kene..terjumpe blog nie..tros call maybank....cancel card
cam siot je klu la dpt google td mase org tu call mesti xkena tipu...
dah r takaful amanah tu dah tipu kn pastu de city trendz card centre plak nk tipu...lps receive 2nd call tu cpt2 google n call maybank da terminate card...yg takaful amanah tu dah terkena rm250 r...klu x kena lg rm300...smpi mati pn xkan byr kat diaorg nnt nak bg surat bantahan transfer kat maybank...td diaorg suh wat camtu bile bil dah sampai...
Semoga kita dapat memberi pengajaran kepada orang lain jugak...
Pihak BERITA TV9 telah menghubungi aku untuk bercakap berkenaan perkara ni, jadi insyaAllah sama-sama kita ketengah isu agar org ramai sedar penipuan halus dan licik mcm ni...
ptg tadi baru je aku dapat panggilan mcm korg2 tu dari maybank gak..aku x berapa dengar sgt pe dia ckp pasal sore dia pyela slow..yg aku dengar perkataan kad kredit jek...secara automatiknye aku kate xberminat la...pastu dia tye aku nape x pakai kad kredit..agaknye lakan dia tye camtu la, aku ckp lg x berminat gak...terus dia ucap salam ngan aku then letak tepon...aku tau ni mesti penipu. aku pon google laa jap n jumpe blog ni.
rupenye no fon owg yg call aku tu sama sejibik cam en.tupai pye caller.
>> 0358855100 <<
slm semua..huhuhu sy baru terkena tapi nasib baik x sempat bg maklumat bank.. mmg suara jujur yang amat tp ending terbongkar jgk utk tujuan penipuan.. hampeh.. ni no org tu 01110800549. Sila berhati-hati semua..
aku baru dapat kol tadi.. awal tahun da kena camni.. siol jer.. tapi aku xbank in lagi.. just layan je dorang dulu...
Minah ni, nama Yana, kol aku dari Takaful Ikhlas AMC katanya.. nak suruh renew untuk tahun kedua insuran PA. Aku pelik la, tahun kedua? tahun lepas xde pun kena cmni.. tanya lagi, dari mana dpt info aku? dia kata sebab daftar kad kredit Visa/Mastercard dapat info ni sbb auto dia register. Ok.
Lps tu dia suh update alamat terkini sbb nk hantar polisi. Aku tanya ape alamat yg ada dgn dorang.. boleh dia cakap tak tau, takde.. kata nk update.. tpi alamat xde..update apa tu.. dia ckp dia nk verify alamat yg aku bg verbally ni dgn data ni.. kira nk kompenkan matching ar.. ada pulak camtu... aku bg je alamat opis aku.. layan dulu.. ok.
pastu mintak plak nama pewaris pulak.. aiseh.. aku da pelik da.. aku cakap.. hntr dulu polisi, baru aku update sapa pewaris.. dia kata tak boleh.. kena bagi gak.. aku bg nm wife aku.. nama je.. ic kemudian aku kata.. dia ok..
pastu dia bgtau plak kena bank in RM299 dulu, baru polisikan dihantar dlm masa 3 minggu.. aiseh. aku bgtau aku nk tgk dulu polisi tu baru aku byr.. dia cakap polisi tu akan hanya diberi bila dah bayar.. hampeh tol..
Aku layan lagi.. aku tnya cmne pembayaran tu? dia cakap dia tolak dari kad kredit.. dia nk mintak aku kompemkan no kad kredit aku.. aku xbagi..aku bgtau yang aku tak nak camtu.. aku nak bank in sedri nanti.. aku mintak no akaun dia.. mula2 dia nk bg no akaun manager dia... aku tnya apsal plak akaun personal? takkan xde akaun kompeni.. dia ckp ada2.. nanti bagi.. pulakk!!
Pastu dia bagi no akaun Affin Bank atas nama kompeni katanya.. aku x cek lagi betul tak. aku salin no akaun tu. Masa mula2 aku mintak tu dia ckp xleh bagi sbb panjang... palaho hang... bg je la.. aku boleh tulis..
Pastu dia bg no fax dia untuk faxkan bukti..ni no fax dia. 0342513851.. ada sapa boleh kompemkan? Aku tanya opis kat mana, dia kata kat KL, di Taman Keramat Permai. Sapa boleh sahkan ada Takaful situ?
Dia suh bagitau dia bila dah bank in nanti.. ni no phone dia 0147999566.. dia kata ni no opis.. tapi aku kompius.. no opis xde pangkal '014'.. tapi mungkin juga sbb sekrang ni ada no ipous yg gitu.. aku OKkan je dulu..
Pastu baru aku google and jumpa site ni.. memang membuka minda jugak.. thanks bro.. kalau dorang ada kol lagi.. aku nk mintak kensel la.. mls nk bank in.. kalu dorang beralasan.. aku nk layan dulu smpai dorang kantoii.. FYI sebelum ni aku da penah kantoikan geng penipu2 camni.. ada pengalaman sikit la..
nasihat.. jangan mudah bagi maklumat terutamannya yg sensitif kepada org/sykt yg kita xtau.. hold dulu.. buat semakan dulu.. baru bertindak...
Slmt Thn Baru 2013
aku nak tambah: 0163364090
walaupun dah lama entry ni..tapi td ada org call aku..lebih kurang camni la..siap tau kat mana alamat kpg aku..nak hantaq polisi..kepala pak dia la..aku ckp nnt call balik..kahkahkah..pehtu google..terjumpa entry ni..mmg baguih dok ada..sib baik aku tak sampai tahap bagi no kredit kad lg...bodoh punya org...islam..tapi cari duit nak menipu jugak...
dari keja mkn duit haram dok menipu org..baik jual diri ja teruih...sama jugak hasilnya..haram jugak..cuma ada tambah sket..sedap..kahkahkah..aku bengang ni
Semalam baru ada sorang pompuan katanya dari takaful ikhl@s. dia soh aku bayar utk tahun kedua, tahun ketiga bleh terminate. Aku betah kat dia aku x penah amik pon benda ni. Dia dgn kompiden cakap amik kredit kad mebeng otomatik dpt insuran ni. aku cakap kat dia aku soh kol aku balik arini sbb aku nk kompem dgn mebeng dulu batol ka dak. skg ni dah baca blog ni sah2 dah tau dia try nk tipu kita. Selamat. TQVM sbb post maklumat ni.
Khairun najjat:
Duit x sempat beri tu macam mana? Tapi dah ada terbagi no Kad Kredit tak? sebabnya depa akan cas melalui kad kredit...
saye pon bru dpt kol dr 0162618441.insurans takaful dr hsbc amanah, dia kata sy x bace terms n conditions betol2, sy da saspek cm sumthing wrong sumwer, ble tny bape duet sy kne bayar, dia kate 399, trus sy kate sy nk tgk black n white dlu, awk ingt 399 tuh 3.99 ke? trus dia nk off kn panggilan..haha hantu betol..
sy pon smpat sahkn name n ic, tp asenye diorg taleh wat pape slagi kte x sahkn no kad kredit n security code 2..so ati2 ye sume
thanks for sharing.. sy ni mmg dh kena tipu! x guna pny 'takaful ikhlas'! kes sm mcm Mohd Hafiz n Haya Ismail.. dpt call 23 Mei 2013, 12.35 pm. hr ni cek akaun online dh lesap RM399. pdhal xbg pun no kad debit. kad kredit plak mmg x pakai.. ditolak utk 'ziarah explorer travel &...' bukannya 'takaful ikhlas'!
hati2 dgn no ni 03-41627178.
Kes yg sma terjadi pd sy. Hantu2 tu sempat potong m299 melalui kad kredit. Pastu ada pihak maybank call dan tanya adakah sy setuju utk potong rm299. Sy kata x nak. Dia suruh sy ke maybank n terminate card. Pihak bank siap nasihat kan lg, jgn mudah terpedaya. 2 minggu lpas tu maybank kreditkan balik rm299 tu. Nak dijadikan cerita, harini malaun tu call lg, dan menyatakan sy dh kena saman. Kena pergi ke mahkamah tinggi KL 1julai ni sbb x bayar insurans selama 4 tahun. Jumlah tunggakan rm5400. Menggigil sy dgr, dah la dlm pantang ni. Nasib x meroyan.. Dia suruh jelaskan sblm kul 3 ptg ni. Jika lewat sy akan dibicarakan. Mak oi..kejam gile! Dia siap ckp hr ni kan gaji..puihh. Terus call suami dan suami dh settle kan dgn pompuan tu. Kami nk wat report ptg ni. Tp dia guna private number skg..mmg bijak.
Just terima call benda yg sama. Kita ni dah la tengah tidor ( kerja malam). Dalam mamai tu dgr jer apa diorang cakap. Minta pengesahan no.ic dan alamat rumah sy bagi jer. Tapi dia ckp nk terus potong dari kad kredit. Sy ckp xpakai kk. Dia terkejut betul ke sy xpernah aktifkan kk bank rakyat sy. Mmg sy xaktifkan kad kredit pun. Dia suruh bagi no kad debit pulak. Sy bab nk bagi no debit kad ni mmg liat sikit....terus mamai sy hilang. Tapi sy janji nk bayar cash via maybank2u. Sy minta dia sms no akaun. Dia janji nk bagi esok. Sms kena tunggu esok ke? Benda ni dh jadi 2- 3 bulan lepas, tapi smpai la ni sy x terima no.akaun tu. Tapi dia siap cakap akaun tu atas nama Norhafizah Ali. Musykil jugak, kalau syarikat kenapa nama individu.Kalau nama syarikat dia kata kena guna bank affin.....susah dia kata xder kat tempat saya. Mana dia tau? Pastu siap puji2 suara sy muda la......sy dalam mamai2 tu pun teringat juga bila masa sy ambil insuran ni smpai kena byr rm 399 setahun. Ni tgh tunggu dia nk bagi no akaun ke x? Dalam pada tu sy teringat nk melayari laman web diorang tu.....dan sekarang sy dh tau sy hampir2 tertipu.... Alhamdulillah selamat..... rm399 masih milik sy.
Salam.. Pagi ni terima call yg sama. Tetiba je nk anta polisi Takaful ntah hape bende, siap baca alamat umah n Ic no kita ni lagi.. Pastu Tanya, Puan setuju la ni ya kami anta polisi n kami akan buat pemotongan bayaran sbyk rm499 hari ni jgk. Amboi kalau smp Nk kena bayar saya xnak lah! Katanya lagi kita x leh x terima sbb dah sain masa ambik kad kredit tu.. Haram betul! Ni No Hp dia org 010 220 6544
aku pun baru dapat call tadi.
dia cakap PA aku nak kena renew untuk tahun kedua. kena bayar 350 untuk renew. lepas ni tak nak renew dah takde masalah.
pastu bila aku tanya aku amik PA dari mana? dia bleh cakap "adalah tu dari Prudential, AIA, atau mana2 encik.." bleh pulak macam tu yek?
last2 aku cakap aku nak buat renew direct dari syarikat PA aku sendiri. dia bleh reply lak "kalau renew dengan diorang, mahal encik.. dengan kami ni murah.. sebab ada promosi raya.." perghh... sampai camtu sekali.
bila dia mintak no kad kredit, aku cakap aku tak pakai kad kredit dah skang ni. bila dia mintak debit card, aku cakap aku nak kompemkan dulu tentang PA renewal punya policy nih. dia setuju dan dia akan call balik dalam jumaat ni atau minggu depan.
skang ni bila baca citer2 korang semua kat atas, tau la aku nak men'jawab' dengan diorang tu nanti.. hehehe...
Salam. Sy baru je terima call dr no 010 220 6544 ni. Hafiz nama org yg call tu. Nk buat pemotongan utk policy tahun akhir kateny. Tp seingt saya xpenah pn sy subscribe mana2 takaful ni. Then die mntk no CC. Nasib baik dh baca entry ni.. then sy bg no CC salah. Tp diorg kate no CC yg salah tu sama mcm yg ade dlm rekod. Nmpk sgt penipunya.
Salam saya pun dah terkena. Modus operandi hampir sama. Guna nama bank rakyat. Mmg daring kump ni
Ari ni siap berbalas sms dan nk report polis sbb kata dia tipu. Nasib baik cal customer service dan terminate card. No mmg 016 and 014..beware
ramai pulak yg kena... ingatkan saya sorang jek smpai kali ke 6... dpt call dr org & company yg lain2... nasib x amik... kelentong betui!!
Salam. Saya pun hampir terkena. Baru je orang Amanah Takaful telefon. Diorg suruh apply insurans bagai..siap tanya surat nak hntr ke alamat rumah or company. saya bgtau la alamat rumah. then dia suruh bayar RM399/tahun untuk cover insurans RM150k..syukur tfikir untuk check kat internet n jmpa page ni..esok diorg call perlu reject panggilan.. thx siarkan tentang ini untuk panduan org lain..
hampir terkena kali ke2..mcm celaka.td call ckp nak potong lg rm298 dr cc aku.kali ni utk aku punya wife plak..br bulan lpas aku terkena disebabkn kebodohan aku sdiri..name je degree holder tp kene tipu jgk..hahaha..aku ade tanye org bank, die ckp benda cmni xkn jd kalau org bank sdiri xbocorkan maklumat pemegang cc kt org luar.so,die akui company2 penipu ni ade org dalam.(ni borak2 unofficial la dgn bank punya customer service).siap suh aku hati2 lg jgn kene tipu kali ke2.respect la lu bro.
informative..
saya ade terima call dr satu takaful ni, n sy cek kat website bank negara. kwn2 leh cek betul x company tu ada takaful ke x kat bank negara yea..kdg ade company persendirian suke2 hati ltk takaful pdhal bank negara yg kene luluskan...sekian
sy pun dh kena jugak masa bulan 2 bru ni..tp yg call no opis (xtaw wujud ka x) sbb cll balik xdpt..dia dok promote apa ntah la pasai insurans (sy noob mmg xtaw pa dia ckp) jd bodo jugak sbb bg no kad etc..laju ja dia tolak duit RM499..bila cll maybank dh terlambat..lepas bulan tu pun still dok call lg tp no len plak..kejap laki kejap pompuan..jenih xpaham bahasa jenih paksa2..so hati2 laaa..kalo bole maki tu maki ja..biaq berhubung sel otak tu..
Kesimpulannya senang sahaja.Jangan layan any phone call dari syarikat insurance atau bank. Kita berurusan menggunakan official latter sahaja. Surat ni pula boleh buat bukti kpd pihak yg terlibat kalau anything happend. Setakat telefon, tak ada bukti kita nak tunjukkan. Lagi satu, JANGAN PAKAI KAD KREDIT. Gunakan cash...
ada lg satu 0169204041.. menyakitkan hati jew
Hai.. sama jer script diaorg ni... saya baru dapat call... script exactly sama... mmg dah rasa macam pelik jer... alhamdulillah x reveal credit card number.
Sakit ati..coz sy bru je kene deduct 399...geram sgt..peliknya sebab dorg tau smua mklumat kite..n tau apa no awal kad kredit kita..sbb tu sy igt mmg btui link drpd bank...camaner dorg tau no kad kredit kite??sy btul2 pelik..takkan mklumat2 bgitu bsepah2 n sng2 org luar dpt selain maybank???tak nak dah la ngan maybank..nak cancel card...jahatt sungguh..penipu..makanlah duit penipuan bgitu..7keturunan menanggungnya..smpai mati.geram...
Saya dah call bank n dia suh g bank..isi borang dispute creadit/atm card transaction..ada baca kat blog sorg ni..dia dpt balik duit dia..harap2 kita pun dapat balik..tapi kene rajin follow up ngan bank..gud luck
Saya dah call bank n dia suh g bank..isi borang dispute creadit/atm card transaction..ada baca kat blog sorg ni..dia dpt balik duit dia..harap2 kita pun dapat balik..tapi kene rajin follow up ngan bank..gud luck
AHAHA... BARU KENA TD.. KEJAPNYA ORG SANA KOL.. ORG SINI KOL.. SBB XDE KEJE KONON2 LAYAN JE.. PASTU PEKENE DEPA BALIK.. PUASHATI..
Hari nie sy dpt panggilan dari takaful sun life proplus ..die punyer tawaran buat sy terpedaya..huarghhh������ sebelum nie sy mmg jenis susah nk bg detail,entah macam mana hari nie sy boleh bg pulak..ape perlu sy buat nie?
haha..yg aku pula da kene kali k2..trbang rm800++..tahun lalu cakap sekali bayar seumur hidup..pastu ade plak tahun k2..pastu polisi plak tak sampai2..diaorang guna bungkus nasi kot kertas tu...bru call kad kredit td utk block..hmmmmm...nasib laa....
Baru tadi saya terima cal konon dari PA TAKAFUL mastercard /visa,katanya ini tahun ke-3 yang terakhir,bila masa saya ada cakap ya...dia bgtau yang detail mengatakan saya masih mempunyai visa dan potongan akan dibuat tanpa ada persetujuan,haram jadah betul...saya tanya dari mana bgtau mereka bukan dari bank...terus dia bgtau x pe encik nanti kita uruskan....saya hubungi pihak bank...dan suruh blok dari caj sebegini...mcmana mereka ini dapat akses caj tanpa sewenang dan butiran kita....ini no haram jadah itu 014-7284829 kalau ada call dari ni ini atau pa takaful tolong jgn bgtau butiran anda atau apa sekalipun...
Assalamualaikum... sy nurul ...ptg tdi ad org call konon2nya mengaku dia pihak bank cimb ni no dia 03-27249871 .. dia laki melayu & sgt fasih bercakap dan dia perkenalkan dia sbagai nama mohd fauzi . dia ckp anda terpilih layak bla3 premium cimb ap ntah dia ckp sy akan dpt manfaat klu sertai bende ni. Dia tahu nama sy, umur & tarikh luput kad cimb sy padahal sy xpernah dedahkan maklumat trhadap org len.. yg peliknya dia tahu sy ni pemegang kad cimb bank & tahu tarikh luput kad . pastu dia ckp klu nk dpt manfaat ape ntah duit kena ad rm 75 baru jalan.. pastu dia ckp punya pnjang lebar nk yakinkan sy la tu.. pastu sy terputus tepon.. dia call sy balik guna no ni plak 0320551800 .. sy baru prasan dia call no len bila panggilan dh berhenti.. smbung balik cite dia guna no tu. Dia suh kasi alamat nak antar polisi psal bende tu then dia minta ic sy utk wt semakan.. pda mulanya sy curiga rasa mcm kna tipu tapi sy bagi juga.. mmg x bagi sbnarnya ..mmg salah sy sbb ayat dia manis sgt pakai pujuk rayu bagai...sy terbagi alamat & ic sbenar...alamat dia ckp nk antar polisi konon2nya so sy rasa kecewa sgt2 hope dia x guna maklumat tu.. sy redha ap yg berlaku... nasib dlm kad cimb sy xde duit..
Yes, yg terbaru dari cimb. Sy pon ada dpt panggilan dari 03-27249871 .pernah angkat skli dia call tapi time tu tgh driving so letak je la. Pastu bila tak angkat call lagi sekali guna no lain plak 03-20551800. Hari ni bru ada masa nak check no ni. Alhamdulillh dapat info dari blog ni. Tak dpt la diorg nk tipu saya.
Assalam,
Terbaru no 0147284828 katanya dari insuran 1Malaysia, saya MUSTI renew untuk tahun kedua dan terakhir sebanyak 400 lebih. Ceritanya lebihkurang cerita tuan2 diatas. Last dia kata akan hantar surat saman kalau taknak renew. Saya cakap.... silakan saman, bye.
perasan tak no diorg lebih kurang sama...ni yang utk tahun 2016.. semua nie no penipu insurans
ada no.
014-7284829 (Mohamed Rashid dpt call)
014-7284828 (9w2rmq dpt call )
014-7284830 (no ni baru call saya)
berhati2 bile dapat call dr no ni.
Saya dah terkena masa bulan posa tue.. dah terdeduct pun duit rm399... tapi sampai skang polisi tak sampai2 lagi.. nie call kata dari syarikat inusrans lain.. nama tengku mariam.. apa kebodohnya dah la ko gak yang call aku dulu cuma dulu guna no tepon 03-23801978... hangin satu badan.. nie malas aku nak angkat call.. sibuk tanya alamat opis aku.. pastu bebel pasal insurans tak benti2.. cam aku paham sgt apa ko cakap laju cam tue.. sudahnya dpt kena marah ngan aku. dia kata nak check semula dan minta kerjasama puan untuk angkat call.. haram jadahla aku nak angkat balik .. sakit ati wei..
salam. nak kongsi no. yang baru call saya pagi ni bgtau nak hantar polisi card credit ni.. no. yang call saya fixed line - +60374917931
dia bgtau no. ic.. & alamat.. kita untuk pengesahan.. then minta update nama waris..
bila sy minta KIV ok.. then dia bgtau benefit.. bla2.. polisi RM500 sebulan.. dia akan minta kita confirmkan tarikh tamat tempoh kredit kad.. bila dah minta yang ni saya kelentong kad tinggal kat umah..
lepas tu, sy call MBB call centre untuk confirmkan sama ada diorg ada lantik agen ke untuk produce polisi.. mbb sahkan tiada.. so, kira ini adalah panggil penipuan..
Nombor tahun 2011 tu masih aktif. 03-27249871 baru je dia cuba call tapi saya tak sempat angkat. Hebat Allah ni. Saya sendiri tak tau kenapa saya pegi google nombor tu. Sekali keluar blog ni. Moga Allah balas tuan blog dengan kebaikan.
As'salam..masuk Tahun 2017..terdapat panggilan dari Takaful Insuran..sila berwaspada
sekira ada no 013-2504977@ lain yg guna hpone.. nak hantar polisi dan meminta pengesahan alamat rumah untuk penghantaran..dah banyak kali saya kena..tahun 2016 sudah berapa kali..yang memaklumkan ada tunggakan polisi..SEMUANYA SAYA TAK LAYAN..
KEPADA YANG MEMILIKI KAD KREDIT SILA BERWASPADA..
SEKIAN WA'SALAM.
no baru diorang :)
0147282659
0147286591
0327261255
0323821994
" Blogger Paejai Paejai5255 said...
As'salam..masuk Tahun 2017..terdapat panggilan dari Takaful Insuran..sila berwaspada
sekira ada no 013-2504977@ lain yg guna hpone.. nak hantar polisi dan meminta pengesahan alamat rumah untuk penghantaran..dah banyak kali saya kena..tahun 2016 sudah berapa kali..yang memaklumkan ada tunggakan polisi..SEMUANYA SAYA TAK LAYAN.. "
Saya baru dapat panggilan dari no di atas. 013-2504977 nama dia kata Ezara.
Dia kal terus minta alamat utk hantar polisi. dia cakap saya kena ambil insuran nie caj Total RM499. Bulanan dia cakap dalam 30 - 40 sahaja tak termasuk gst. cover rm50,000. masuk hospital leh claim rm50 up to 100 hari warded. Cara dia ckp mcm paksa saya kena ambil insuran nie. Kalau tak ambil, kena caj penalty. hadoihh....
Dijadikan cerita, arini dompet tertinggl kt rumah. mmg xboleh bt nk bg detail laa sebab diorg minta no kad kredit tuee...
Diorg nie sebnrnya betul ker ? meragukan la... dah laa pakai no Hp. biasa kan no opis..
salam baru terima panggilan dari insuran takaful katanyer (ah soo yg call) cakap pasal penamatan polisi and nak antar polisi ke rumah or ke alamat opis, terus saya off fon, no fon dia 01110704780, kalau ade nombor niii kuar kan fon korang jgn jawab buat tak taw jerrr................
Blogger Paejai Paejai5255 Saya baru dapat panggilan dari no di atas. 013-2504977 nama dia kata Ezara.
Cerita bro Paejai Paejai5255.sebijik..mcm wife kena baru lagi 17/01/2017 cas RM499 melalui kad kredit tanpa 3 pin keselamatan.
no tel 013-3504977 Ezara beb....katanya legal tak takut kalau ambik action pun.
geng2 scammer/fraud ni masih aktif lg.. mcm annur life insurance.. kna byr renew rm399 utk terminate.. caj thun kedua katanya.. no 01110684789
Baru trima call ... dari DATABASE KAD KREDIT MALAYSIA ... perlu ambik insurans. Dia kata dah d wartakan oleh krajaan msia pd 2010 yg mana2 pemegang kad kredit wajib ambil insuran. Sya tolak baik2. Dia jawab lain kali dia call balik n jgn terkejut jika mana2 sykt insuran auto debit dr akaun kad kredit anda.
.... berkat ke gaji kamu kerja menipu org ....
Nom dia 014 7270259
Baru trima call ... dari DATABASE KAD KREDIT MALAYSIA ... perlu ambik insurans. Dia kata dah d wartakan oleh krajaan msia pd 2010 yg mana2 pemegang kad kredit wajib ambil insuran. Sya tolak baik2. Dia jawab lain kali dia call balik n jgn terkejut jika mana2 sykt insuran auto debit dr akaun kad kredit anda.
.... berkat ke gaji kamu kerja menipu org ....
Nom dia 014 7270259
Salam..sebbaik terpk nk google benda alah ni..baru terkena td..dia call terus mintak alamat nk hntr polisi..siap ty lg tu..masa amek kad kredit takde baca ke t&c..dah siap bg address bagai..pastu br ckp kene buat payment rm497..suap ty nk byr guna apa..kad kredit ke cash. Nasebla kad kredit dh lama tak pakai, cash pun xde sbb xkeje..nk byr dgn apa..sy jwb.pastu dia jwb..nntla dia ty pengurusan & akan call semula..sorila..mmg xjwb dh pasni. No fon dia 0147270301 (aisyah) nama company dia dh lupa..biasala kan bila dh scammer, dah practise ckp laju suh org blurr.
Salam... terima kasib blog jefrizal ni... saya pun dah terkena juga... kopak kenak bayar rm 399 dari kad kredit..semalam jahanam ni call noreen namanya... 1st call saya dalam majlis perkahwinan... pastu call balik jam 2.00 pm...bila jawap je mula lah bla bla encik kena ambil insurans ni kalau tak nanti apa2 berlaku kematian or kemalangan dia org cover... macam mana dia org tahu no digit terakhir kad visa kita ya... mana perginya kerahsiaan data peribadi... nama company esse marketing sdn bhd... lepas ni kalau dia org call minta no ic, nama penuh whatapps ic...
Betul2 no nie yang kol...siap kata nama cik dah termasuk untuk kena penalti...kalau bayar penalti pun and continue insurans..harga dia sama juga...
Last2 no nie masuk dalam auto reject list...senang...
sy pun sama. dapat call td. 014-727 0304. cakap dr Tokio Marine Insurance. Nak hantar policy, so nak confirm alamat. Saya mintak call besuk sbb nak chk dulu
ANDA MEMAHAMI PINJAMAN JIKA YA APLIKAT SEKARANG.
KEWANGAN LUIS CARLOS Syarikat terhad kepada modal saham. Kami menawarkan pelbagai jenis pinjaman dan kewangan. Pinjaman kami berbeza dari perniagaan kepada pinjaman peribadi atau jangka panjang atau jangka pendek dengan kadar faedah yang menggalakkan (2%). Proses pinjaman kami sangat cepat dan boleh dipercayai dengan jaminan. Untuk maklumat lanjut mengenai perkhidmatan kami, layari kami di e-mel kami ( luiscarlosfinance@outlook.com ) sila beritahu kami jumlah pinjaman yang anda perlukan dan jangka masa pinjaman. Kami berharap untuk mendengar daripada anda. Anda boleh menghantar mesej ke alamat e-mel di bawah. Luiscarlosfinance@outlook.com
EMAIL :: luiscarlosfinance@outlook.com
Baru td sy dpt call dr nombor ni... suruh byr 399 utk thn terakhir.
saya ingin memulangkan semua kemuliaan kepada Allah SWT atas apa yang dia gunakan Ibu Rossa lakukan dalam hidup saya, nama saya adalah Mira Binti muhammad dari bandar klang di malaysia, saya seorang janda dengan 2 anak, suami saya meninggal di dalam kereta kemalangan dan sejak itu kehidupan menjadi sangat kasar bagi saya dan keluarga saya dan saya telah cuba untuk mendapatkan pinjaman dari bank-bank di sini di malaysia dan saya dinafikan dan ditolak kerana saya tidak mempunyai cagaran dan tidak boleh mendapatkan pinjaman dari bank dan saya sangat sedih
pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet, saya melihat kesaksian Annisa berkarya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Rossa dan saya menghubunginya untuk bertanya tentang ibu Rossa dan betapa benarnya pinjaman dari ibu Rossa dan dia memberitahu saya memang benar dan saya menghubungi Ibu Rossa dan memohon pinjaman dan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam masa 24 jam saya mendapat amaran wang pinjaman saya dalam akaun saya dan ketika saya menyemak akaun saya pinjaman saya utuh dan saya sangat gembira dan saya telah bersumpah bahawa mana-mana syarikat yang meminjamkan pinjaman saya akan memberi keterangan mengenai syarikat itu, jadi saya ingin menggunakan ini medium untuk memberi nasihat kepada semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi ibu Rossa melalui e-mel: rossastanleyloancompany@gmail.com dan anda boleh juga menghubungi saya melalui e-mel saya: mirabintimuhammed@gmail.com untuk maklumat dan juga kawan saya Annisa Barkarya melalui e-melnya: annisaberkarya@gmail.com
Getting a legitimate loan have always been a huge problem To clients who have financial problem and need solution to it. The issue of credit and collateral are something that clients are always worried about when seeking a loan from a legitimate lender. But.. we have made that difference in the lending industry. We can arrange for a loan from the range of $5,500. to $500,000.as low as 1% interest Kindly respond immediately to this email: bdsfn.com@gmail.com
Email : bdsfn.com@gmail.com
Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com
Our Services Include the Following
Debt Consolidation
cond Mortgage
Business Loans
Personal Loans
Family loan
International Loans
Loan for any kinds
E.T.C
Email : bdsfn.com@gmail.com
Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com
No social security and no credit check, 100% Guarantee. All you have to do is let us know exactly what you want and we will surely make your dream come true. (Need 100% financing ). says YES when your banks say NO. Lastly, we fund small scale loan firm, intermediaries, small scale financial institutions for we have unlimited capital. For further details to go about procuring a loan contact us, Kindly respond immediately to this email: bdsfn.com@gmail.com
Email : bdsfn.com@gmail.com
Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com
Best Regards.
Mrs.Emilia FedorcakovaGetting a legitimate loan have always been a huge problem To clients who have financial problem and need solution to it. The issue of credit and collateral are something that clients are always worried about when seeking a loan from a legitimate lender. But.. we have made that difference in the lending industry. We can arrange for a loan from the range of $5,500. to $500,000.as low as 1% interest Kindly respond immediately to this email: bdsfn.com@gmail.com
Email : bdsfn.com@gmail.com
Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com
Our Services Include the Following
Debt Consolidation
cond Mortgage
Business Loans
Personal Loans
Family loan
International Loans
Loan for any kinds
E.T.C
Email : bdsfn.com@gmail.com
Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com
No social security and no credit check, 100% Guarantee. All you have to do is let us know exactly what you want and we will surely make your dream come true. (Need 100% financing ). says YES when your banks say NO. Lastly, we fund small scale loan firm, intermediaries, small scale financial institutions for we have unlimited capital. For further details to go about procuring a loan contact us, Kindly respond immediately to this email: bdsfn.com@gmail.com
Email : bdsfn.com@gmail.com
Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com
Best Regards.
Mrs.Emilia Fedorcakova
HARI BAIKKAN KANAK-KANAK saya Singapura
liecība PADA BAGAIMANA SAYA MENDAPATKAN PINJAMAN UNTUK MEMBELI RUMAH DARIPADA SYARIKAT PINJAMAN YANG TERSEBUT DAN KESALAHAN YANG DISEBABKAN JOSE LUIS PINJAMAN SYARIKAT, AKU SANGAT MENJALANKAN HARI INI DAN ALLAH ALLAH.
,
Nama saya maria lee Saya dari bandar Alexandra di Singapura saya telah mencari syarikat pinjaman asli selama 5 bulan yang lalu, untuk membeli sebuah rumah
semua yang saya dapat adalah sekumpulan penipuan yang membuat saya mempercayai mereka dan pada akhirnya
Pada hari itu, mereka mengambil wang saya tanpa memberi apa-apa balasan, semuanya
harapan saya hilang, saya keliru dan kecewa, saya tidak pernah mahu mempunyai apa-apa kaitan dengan syarikat pinjaman di internet, jadi saya pergi untuk meminjam wang dari
kawan, saya beritahu dia semua yang berlaku dan dia berkata dia boleh membantu saya, itu
Dia tahu syarikat pinjaman yang boleh membantu saya dengan apa-apa jumlah pinjaman
diperlukan oleh saya dengan kadar bunga yang sangat rendah sebesar 2%, dia baru saja mendapat
pinjaman daripada mereka, dia mengarahkan saya bagaimana untuk memohon pinjaman, saya lakukan
sama seperti dia memberitahu saya, saya memohon dengan mereka di Email: (joseluisloans@gmail.com) saya tidak pernah percaya tetapi saya cuba dan saya
kejutan besar saya mendapat pinjaman dalam masa 24 jam, saya tidak percaya,
Saya gembira dan kaya lagi dan saya berterima kasih kepada Allah bahawa pinjaman itu
syarikat-syarikat seperti ini masih wujud semasa penipuan ini di seluruh tempat,
sila saya nasihatkan semua orang di luar sana yang memerlukan pinjaman untuk pergi
(joseluisloans@gmail.com) mereka tidak akan gagal, dan
hidup anda akan berubah seperti yang dilakukan oleh saya. Bertemu dengan segera (joseluisloans@gmail.com) hari ini dan dapatkan pinjaman anda dari mereka, Tuhan memberkati firma pinjaman jose luis untuk menawarkan pinjaman tulen mereka.
Pastikan anda menghubungi PINJAMAN JOSE LUIS untuk pinjaman anda kerana saya mendapat pinjaman saya berjaya dari syarikat ini tanpa tekanan.
Atau dengan nombor WhatsApp mereka +2348028425633
BERITA BAIK UNTUK SEMUA
Saya ingin mengingatkan semua pencari pinjaman internet untuk berhati-hati, terdapat penipuan pinjaman dalam talian di mana-mana sahaja, mereka akan menghantar dokumen palsu dan mereka akan mengatakan tidak ada bayaran, maka mereka akan meminta anda membayar yuran lesen dan pembayaran pemindahan, jantung.
Semua pemberi pinjaman palsu ini mempunyai banyak persamaan yang saya dapati dan saya akan menyenaraikan mereka di bawah
Kebanyakan mereka mempunyai akaun gmail
Mereka semua mempunyai kuasa yang meyakinkan. mereka akan menjanjikan semuanya
Mereka semua mempunyai gambar profil palsu seorang wanita yang memakai tudung
Mereka semua memberi kadar faedah 2%
Tiada had pada jumlah yang anda boleh pinjam
Berita baiknya ialah saya telah menemui firma pinjaman dalam talian yang sah. Saya tidak berada di sini untuk berkhotbah tetapi untuk membantu orang keluar dari pengisap wang ini. hubungi syarikat (Dailypayloan@yahoo.com) Jika anda berminat untuk mendapatkan pinjaman, atau anda menghantar saya e-mel peribadi (zaradam@yahoo.com). Satu perkataan sudah cukup untuk orang bijak
Saya pun ada terima call.. terlampau ramai smpi x ingat nama..kdg2 pompuan, kdg lelaki.. suruh byr 700 lbih. Bila saya tnya sykt insuran mana dan perlindungan atas kad kredit mana.. x boleh nak bg maklumat. Ada ke pulak nak suruh org byr tp x ada detail... siap dia ckp saya ni tak kan tahu insuran dan kad kredit yg saya pakai... last2 saya matikan hp...senang cite... no dia org punya la byk... itu yg x cam...
Dapatkan pinjaman anda sekarang dalam masa 48 jam
Selamat hari
Adakah anda mahu menjadi seorang usahawan, memulakan projek atau membeli sebuah apartmen atau Adakah anda dalam kesulitan kewangan, bantuan anda datang sekarang, adakah anda kehilangan tidur yang cuba mendapatkan pinjaman, jangan biarkan impian anda mati, hubungi Encik Fred Larry, untuk pinjaman yang cepat dan boleh dipercayai.
Kami menawarkan pinjaman jenis berikut:
1 Pinjaman syarikat
2. Pinjaman perniagaan
3. Pinjaman pangsapuri
4. Pinjaman Auto
5. Pinjaman kereta dsb.
kami menawarkan pinjaman kepada pelanggan yang serius dan jujur yang bersedia untuk bekerjasama dengan kami pada kadar faedah 3%, kami menawarkan pinjaman yang besar dari minimum 500,000,000.00 Euro. kepada maksimum 500,000,000,000.00.Euro
Cepat hubungi kami melalui e-mel kami (fredlarryloanfirm@gmail.com) atau (fredlarryloanfirm@hotmail.com)
Nombor nombor: +2347061892843
Skype: fredlarry12
Ditandatangani
Pengurus
Encik Fred Larry
Ofrecemos variedad de finanzas que incluyen: préstamos personales, préstamos hipotecarios, préstamos para la consolidación de la deuda, préstamos para automóviles, préstamos agrícolas, préstamos comerciales y préstamos para empresas con una tasa de interés del 3% anual y es fija. Correo electrónico: willianloanfirm6@gmail.com, whatsapp +1(214)305-8945
Halo,
Nama saya ELIYANTI dari INDONESIA, tolong saya menyarankan semua orang di sini untuk berhati-hati, karena ada banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih asli di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 Perusahaan pinjaman yang berbeda, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka.
Saya hampir menyerah sampai saya meminta saran dari seorang teman dari Malaysia yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman asli dan perusahaan yang sangat andal Ibu Gloria S (GLORIA S LOAN COMPANY) yang mendapat pinjaman saya sebesar Rp402.000.000 dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan dan dengan suku bunga rendah 2%. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan pinjaman yang saya minta telah ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan apa pun sehingga saya berjanji untuk membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Mrs. Gloria S (GLORIA S LOAN COMPANY).
Saya ingin Anda mempercayai Mrs. Gloria S dengan sepenuh hati karena ia sangat membantu dalam kehidupan dan kehidupan finansial saya. Anda harus menganggap diri Anda sangat beruntung memiliki
kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi Mrs. Gloria S melalui email: (gloriasloancompany@gmail.com) ATAU WhatsApp Number: + 1 (330) 577-2859 atau hubungi saya melalui email saya: eliyantidd1@gmail.com
sama lah... aduh tebagi detail juga.. tadi
Baru dapat call guna taktik yg sama.. no 0323023415.. kena bayar rm359 utk penamatan insuran. Kalau tak bayar dia sambung lagi utk setahun akan datang.. kena bayar 1500 sebulan sebab tak buat penamatan. Padahal tak pernah sekali pun terlibat dgn benda ni. Aku ckp, takpe... Saya call takafful dulu, mudaj je nak scam org melalui phone call ni dan aku tak percaya.
Katanya dia dari Consumer Service Bahagian Guaman Takafful. Cakap punya la bahasa kasar...
Nasib baik aku tak bg apa2 detail bamk atau kad
Kami di sini untuk menyediakan pinjaman antara minimum $10,000.00 hingga maksimum $100,000,000.00, iaitu jika anda ingin memohon dalam dolar. Walaupun anda dari Indonesia, anda boleh memohon pinjaman minimum Rp100juta maksimum Rp 25 bilion jadi walaupun anda dari Malaysia anda boleh memohon pinjaman minimum Rm 30k dan maksimum Rm 850k. Anda juga boleh memohon dalam mata wang lain yang tidak disebutkan di atas, kami sentiasa di sini untuk menyediakan pinjaman yang anda perlukan untuk menampung semua perbelanjaan kewangan anda pada kadar yang sangat rendah, kerana kami telah melakukan ini selama bertahun-tahun dan ia telah berjaya dan bermanfaat untuk kedua-duanya. pemberi pinjaman dan peminjam, jadi kami ada testimoni di mana-mana<<<<>> >> Testimoni terakhir Farouk dari Malaysia dengan jumlah RM 2.3 juta dan juga Indra dari Indonesia dengan jumlah Rp 570 juta, jadi tolong jangan' t mengetepikan transaksi yang sangat mesra kepada pelanggan ini<<<<<>>> >>>>
Butiran Perhubungan Ada Di Bawah
Nama syarikat: SYARIKAT PINJAMAN ISKANDAR LESTARI
e-mel::>[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp::[+6282274045059]
Post a Comment